(✿◠‿◠) Fareiyka Hasan (◕‿◕✿)


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS Facebook TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW
Memey Credits

something

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin.
Header by Fareiyka Hasan
Edited by Fareiyka Hasan

`Be The Best You Can Be` boleh terlaksana kalau korang betul-betul ada azam yang kuat. . Jangan takut tau because, sis Eiyka ada tips yang super ringkas untuk korang. . Menjadi yang terbaik dalam segala aspek kehidupan mungkin ada dalam azam tahun baru korang tahun ni. . Mungkin ayat ni kadengaran agak `basi`, tapi dalam hati, sis Eiyka yakin korang tetap nak jadi yang terbaik. . Sis Eiyka harap, dengan 10 tips ni, boleh korang jadikan motivasi. . Asalkan tahun baru 2011 ni korang boleh gunakan untuk jadi yang terbaik.

   

1)   NOBODY`S PERFECT
Melakukan kesalahan itu memang sudah menjadi lumrah hidup manusia. Di saat melakukan evolusi tentang diri sendiri, mungkin korang menemui banyak kesilapan yang telah korang lakukan pada masa lampau. Ingat ! Semua orang pernah buat silap. Tak ada manusia yang yang sempurna dalam dunia ni. Yang penting, korang kenal pasti kesalahan yang pernah korang buat sebelum ni dan berjanji pada diri sendiribuntuk tak ulang perkara yang sama lagi. .

2)   KNOW YOURSELF
Mungkin selama ni korang dah kenal dengan baik siapa diri korang ny. Korang pasti sangat apa cita-cita dan tujuan hidup korang. Next, buat lah analisis/muhasabah diri. Cuba korang buat sekarang !! sis Eiyka nak tengok. . Da jumpa dah, kelebihan & kekurangan korang ?? Jangan buat tak tahu aje, ye ! Gunakan kelebihan yang korang ado untuk dapatkan apa yang terbaik dalam hidop (jgn gune cara kotor taw). Cuba korang gunakan kelemahan korang sebagai satu  kelebihan. Tapi, kalau kelemahan korang da semakin parah, jangan ragu untuk memperbaiki diri korang. Just give your all to have success. . Make The Most of Everything !

3)   BE RESPONSIBLE
You guys is the only one who responsible to yourself (speaking lax..da la tunggang langgang). Jangan nak cari kambing hitam kalau korang da tau semua tu salah korang sendiri. Ta Baek Woo!! Satu perkara yang penting, jika seseorang GAGAL, tak bermakna korang pon akan ikut kegagalan dorang. . Gagal Tak Beerti Gagal Selamanya.( i like )

4)   NO COMPETITION
Hidup kat dunia ni penuh dengan perbandingan. Tengok je dalam pertandingan olahraga. Semua nak menang. Atau, korang belajar bermati-matian untuk dapat promosi pihak sekolah & bersaing dengan kawan2 sekelas. In fact, to be the best you don`t have to compete with anyone. Lawan yang ado hanyalah diri korang sendiri. Kalau korang tahu kelebihan & kesempatan yang ado, korang akan jadi lebih fokus untuk meraih kejayaan. IF, you compare yourself with the other people victory, you guys will loss the concentration & you can be lack of confident. Bahaya tu !

5)   HAVE AN INTERGRITY
Mempunyai intergrity diri sangatlah penting. Korang harus bangga dengan apa yang korang da capai sekarang ni. Kerana itu, melakukan perkara2 yang disukai sering menjadi factor sumber sukses. Korang boleh rasakan nikmat nya taw. Berjanji lah pada diri sendiri that you can be the best !

6)   DON`T COMPARE
Mendengarkan pendapat orang lain memang perlu. Tapi, jangan terlalu banyak. Kerana boleh membuatkan korang bingung & tak focus  dalam meraih cita-cita. Jangan biarkan orang lain menentukan hala tuju hidup korang.

7)   BELIEVE IN YOURSELF
Mungkin korang da biasa dengar tips yang satu  ni. Tapi, percayalah…(cam lagu CT lak) korang harus percaya pada diri & kemampuan akan banyak membantu mendapatkan apa yang korang nak. Sis Eiyka tegaskan sekali lagi,, JANGAN GUNA TAKTIK KOTOR !!

8)   BUILD A STRATEGY
Bukan hanya dalam pelajaran, strategi jugak perlu dalam hal yang satu ni. Bangun kan strategi untuk meraih kejayaan sesuai dengan kemampuan diri korang. Rajin-rajinla baca buku tentang perkembangan diri. Sesuaikan tips yang disarankan dengan kemampuan korang.

9)   EMPOWER YOURSELF
Korang dah tau tujuan hidup korang ?? Kini, saatnya memotivasikan diri sendiri. Ketahui cara & bagaimana mendefinisikan tujuan hidup korang.Motivasi yang wujud dalam diri akan melancarkan jalan sukses  hidup korang. Jangan lupa untuk terus mempertahankan sikap percaya diri & afektif, sebab, itulah factor utama sukses.

HAVE A ROLE MODEL
Ramai orang didunia yang mencapai prestasi & meraih hidup yang Berjaya. Pilih la salah seorang tokoh (bkan artis) yang paling korang kagumi.Aspirasi daripada orang yang sukses boleh membuatkan korang semakin percaya pada kemampuan dii dalam meraih cita-cita.

.

Agak nya, sampai dulu je lah kowt. . Sis Eiyka da buad ape yang termampu untuk tolong korang. . Sekarang ni, turn korang pulak untuk tolong diri korang dalam meraih kaejayaan dalam hidup. . Bagi yang nak SPM tahun ni,, GOOD LUCK. . . .sis Eiyka ucapkan. . sis Eiyka doakan korang Berjaya. .

Labels:


0 comment[s] | back to top

REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE